Tragedija koja se u nedjelju desila u Mostaru potresla je građane, jer je smrt nesretnog mladića mogla zadesiti bilo kojeg prolaznika. Ruševine u gradu na Neretvi problem su koji traje od okončanja posljednjeg rata i od tada pa do danas mali broj tih objekata je obnovljen. Veliki broj zgrada uglavnom je i neadekvatno ograđen i pristupiti im može bilo ko. Ruševni objekti nalaze se po cijelom gradu, često na najprometnijim ulicama, piše Oslobođenje.
KOMISIJA NA KOMISIJU
– Vidimo ovaj dio da je ograđen bez neke adekvatne zaštite, a puše jaka bura, ljudi nisu svjesni da ovako mogu lako poginuti. Mislim da bi prioritet Gradu trebalo biti uklanjanje ruševina. Ovaj parking sad što uvode, pola grada plaća, pola ne plaća, i to je čudo jedno, priča nam Zoran.
Milovan smatra kako ruševine već godinama, osim što su prijetnja po život građana, također su i ruglo grada.
Ruševine su nadležnost Grada, a znamo da smo imali komplikovano stanje unazad godina što se vlasti tiče. Ovo je zaista ruglo Mostara. Prioritet su trebale i moraju biti ove građevine. Evo, hodam po ovom vjetru i stalno se moram osvrtati hoće li me pogoditi cigla sa neke od ovih ruševina, kazao je.
Obećanja su gradonačelnik Mario Kordić i vijećnici davali još u predizbornom periodu, a na sjednicama se malo o ovoj problematici pričalo. Ono što je poznato jeste da je oformljena nova komisija koja će se baviti ruševinama.
– Na jednoj od prethodnih sjednica imali smo izvješće stare komisije, a u međuvremenu nova je formirana i obavili smo razgovore, dali jasne naputke šta očekujemo od njih i vrlo brzo bi trebala biti prva sjednica te komisije. Preko te komisije bi se uskoro za nekoliko objekata trebala omogućiti gradnja, najavio je gradonačelnik još prije dva mjeseca, ali ništa po pitanju rušenja objekata nije realizovano.
Mostarci koji žele izvaditi mjesečnu ili godišnju parking kartu, mogu to učiniti uz priložen CIPS i potvrdu o registraciji vozila
Jedini raseljeni u Mostaru, kojima je riješeno stambeno pitanje i čija zgrada se ruši, jesu stanari Ćirine zgrade. Nakon više odgoda i traženja rješenja, Grad je počeo njenu sanaciju. Iako u nekoj mjeri imaju riješeno stambeno pitanje, stanari Ćirine zgrade ističu da nisu zadovoljni.
– Stanovi koje smo prihvatili su potpuno neuslovni, ali smo nekako osigurali 400 KM po kvadratu od Grada za dalje radove iako, prema proračunu stručnjaka iz ove oblasti, oko 800 maraka bi bilo knap da se stan napravi, da bude useljiv, ističe predstavnik stanara Ćirine zgrade Damir Cvitanović.
Cvitanović dodaje da je njima, u odnosu na ostale raseljene u gradu, barem ponuđeno neko rješenje.
PRODAJA KARATA
– Sretni smo što u konačnici nismo svjedočili da je neko stradao od Ćirine zgrade. Vjerujem da će neki tajkun dobro iskoristiti ovaj prostor, priča Cvitanović.
Dok ruševine čekaju bolje dane, za građane Mostara od jučer novi harač. Mo Parking počeo je prodaju mjesečnih i godišnjih karata.
– Imamo dvije zone naplate parkiranja u Mostaru, cijene satnog parkinga za prvu zonu su marka i po, a za drugu marka, mjesečne cijene u prvoj zoni su 25, a u drugoj 15 KM. Opcija godišnjih karata, gdje građani u tom slučaju dobijaju tri mjeseca parkiranja ili 25 posto popusta za prvu zonu iznosi 225 KM, a drugu 135 KM. Za sve stanovnike Mostara koji se ne nalaze u zoni naplate cijena je 40 KM mjesečno, pojasnio je novi direktor Mo Parkinga Ivan Barbarić.
Za sada je cijeli projekat u testnoj fazi do 7. 2, od kada bi trebali početi ulična naplata i kažnjavanje, te uspostava kvartovskog parkinga.