U tuzlansku željezničku infrastrukturu u poslijeratnom periodu nije uložena nijedna marka, stoga ne čudi što u ovoj regiji putnički vozovi ne prolaze. Inicijativa za realizaciju elektrifikacije pruge je pokrenuta, a privrednici ukazuju na njen značaj za BiH.
Željeznički saobraćaj u Tuzlanskom kantonu uspostavljen je prije 135 godina, a ovakva vrsta prijevoza prvenstveno robe, a zatim i putnika, direktno je utjecala na nastanak i urbani razvoj naselja i gradova na području sjeveroistočne Bosne.
Vozovi kao prijevozno sredstvo u ovoj regiji naše zemlje bili su u velikoj mjeri zastupljeni među privrednicima i stanovništvom, međutim, ratni period učinio je svoje. Od tada do danas za obnavljanje infrastrukture nije učinjeno ništa, tračnice po kojima su se kretali dotrajali vozovi nisu obnovljene, a sve to je utjecalo i na potpunu obustavu linija.
Stoljetna željeznička tradicija u Tuzlanskom kantonu prekinuta je 14. decembra 2019. godine, kada je iz Tuzle prema Doboju krenuo posljednji voz koji je u vlasništvu Željeznica Republike Srpske.
Dvije godine kasnije, u Skupštini Tuzlanskog kantona usvojena je inicijativa za konačnom elektrifikacijom željezničke pruge, koja se prvenstveno odnosi na relaciju između Tuzle i Lukavca, dok je ka federalnom nivou upućen prijedlog za njeno proširenje i na Doboj.
“Lukavac i Tuzla su gradovi višestruko upućeni jedan na drugi. Brojni su đaci, studenti i radnici kojima bi željeznica mnogo značila, stoga bi red vožnje bio prilagođen njima. Doboj je glavno željezničko čvorište, ali je veoma važno i međuentitetsko spajanje željeznicom. Tako jačamo cijelu državu”, kaže nam Amra Nadarević-Vodenčarević, zastupnica Naše stranke u Skupštini TK, koja je uputila usvojenu inicijativu.
Da bi se ponovno uspostavila željeznička linija Tuzla – Lukavac – Doboj na elektrificiranoj pruzi potrebno je ostvariti međuentitetsku saradnju, zbog čega je Miomirka Melank, zastupnica Naše stranke u Parlamentu FBiH, uputila inicijativu za uspostavljanje saradnje resornih ministarstava u Tuzlanskom kantonu, Federaciji BiH i Republici Srpskoj.
S druge strane, da je riječ o projektu od državnog interesa potvrđuju i iz Kantonalne privredne komore u Tuzli, naglašavajući benefite koje bi privreda osjetila od ponovnog uspostavljanja putničkog saobraćaja.
“Elektrifikacija pruge bi imala privredni značaj, a uz to bi rasteretili cestovni putni saobraćaj. Na takav način bismo, također, ubrzali i protok radne snage. Od posebnog značaja je potez od Tuzle do Doboja, jer je riječ o tradicionalnoj relaciji na kojoj se koristio putnički željeznički transport. Također, sve pruge u BiH treba elektrificirati, jer je to standard koji moramo imati ukoliko se želimo uključiti na međunarodnu željezničku mrežu”, kaže za Klix.ba Nedret Kikanović, predsjednik Privredne komore TK.
Među najglasnijima za ponovno uspostavljanje putničkog željezničkog saobraćaja u Tuzlanskom kantonu u proteklim godinama bio je Semir Hadžimusić, predstavnik grupe “Prijatelji željeznice”, koji je kucao na vrata svih nadležnih službi u BiH.
Kako kaže, željezničkom prugom povezana je većina gradova u Tuzlanskom kantonu, koji raspolaže s okvirno pola miliona potencijalnih putnika, a taj broj bi bio znatno veći ukoliko se u projekt uvrste Brčko i Doboj.
“Za početak, odmah treba uvesti voz na relaciji Tuzla – Lukavac (Dobošnica) s redom vožnje prilagođenim osnovnim potrebama stanovništva. Neka to bude proba za potpuno uvezivanje gradova TK i regiona, putničkim vozom, po elektrifikaciji pruge. Brojni studenti, učenici, radnici, ali i penzioneri gravitiraju Tuzli, no od početka ovog stoljeća nisu imali mogućnost da vozom putuju na posao, školu ili ljekaru u Tuzlu”, smatra Hadžimusić.
Podsjeća da je ova regija naše zemlje do kraja 2019. godine imala uspostavljenu liniju na relaciji Doboj – Tuzla, ali je on zbog lošeg reda vožnje bio sam sebi svrha.
“Ponovno uvođenje ove ili druge linije treba ići s odgovarajućim redom vožnje i onda će se vidjeti da li ima potencijala za razvoj, a u cijelom svijetu ima, pa i kod nas bi trebalo biti. Ako je vlastima stalo do građana, zaštite okoliša, razvoja turizma, praćenja tokova modernog društva, onda je ulaganje u putničku željeznicu pun pogodak”, naglašava Hadžimusić.
Prema stavu privrednika iz Tuzlanskog kantona, elektrifikacija pruga dovela bi i do toga da Tuzlanski kanton postane regionalni transportni centar koji će povezivati BiH i Srbiju, zbog čega je navedeni projekt od još većeg značaja.