Početkom prosinca mnogi među nama počinju smišljati novogodišnju odluku koju će početi provoditi od prvoga siječnja nove godine. Prvi dan nove godine mnogima je najbolje vrijeme za „resetiranje“ i kretanje s nekim novim i velikim životnim promjenama.

Nažalost, prema statističkim studijama samo oko 8 posto novogodišnjih odluka zaista bude sprovedeno u djelo i ispunjeno. No, često je razlog neuspjeha u tome što novogodišnje odluke budu nerealne i nemoguće za ostvariti.

Kako bismo vam pomogli u smišljanju realistične i ostvarive novogodišnje odluke, donosimo vam 5 savjeta kako da ne donesete novogodišnju odluku koju nećete moći ostvariti.

Ovako ne bi trebala izgledati vaša novogodišnja odluka:

1.Bit ću fit i zdrav/a

Da biste je mogli ostvariti, vaša novogodišnja odluka ne smije biti općenita i generalizirana. Dakle, donesite točno i detaljno određenu odluku oko koje nećete imati manevarskog prostora, odnosno prostora za odustajanje.

Odluka neka se odnosi na cilj koji mora biti specifičan, mjerljiv, ostvariv, relevantan i vremenski definiran. Umjesto cilja „bit ću fit“, zadajte si ovakav cilj: „U sljedećih 12 mjeseci ću skinuti 15 kilograma.“, a posljedica toga cilj će biti to da ćete biti fit.

Vježbat ću svaki dan

Odmah vam možemo reći – ne, nećete. Prije svega, svakodnevno vježbanje je iznimno naporno, kako mentalno tako i fizički. Osim toga, takav napor može imati negativne posljedice na vaše zdravlje jer jednostavno – organizam neće imati vremena za odmoriti se između treninga.

Iako se pretreniranost ne postiže lako, simptomi poput ekstremnog umora, promjena raspoloženja, umanjenih rezultata treninga, problema sa spavanjem i iscrpljenosti znak su da morate usporiti. Stoga, realnije je da odlučite vježbati 2-3 puta tjedno te da se toga držite tijekom cijele godine.

3.Više nikada neću popiti nijedno piće

Istina je da alkohol u sebi sadrži nepotrebne kalorije i šećere, no teško ćete uspjeti imati normalan društveni život te baš niti jednom ne nazdraviti povodom nečijeg rođendana, obljetnice, promaknuća ili neke druge radosne prigode.

Osim toga, povremeno se počastiti čašom kvalitetnog vina ima i pozitivne utjecaje na zdravlje, od sprječavanja prehlada i viroza do borbe protiv slobodnih radikala i sprječavanja gubitka pamćenja povezanog sa starenjem.

4.Redovno ću piti detox napitke

Svi ti silni „detox“ napitci iznimno su popularni i istovremeno, iznimno besmisleni. Naime, ljudski organizam je najbolji mogući detox aparat, a pretjerivanje s detox napitcima može samo dovesti do smanjenog unosa proteina, povećanog osjeta gladi, gubitka mišićne mase i naglih porasta razine šećera u krvi.

5.Jest ću manje masti

Osim što vas drže sitima, masti pomažu u apsorpciji niza nutrijenata. Dodatno, artikli s oznakom „fat free“ često su krcati šećerima pa nutritivno manje kalorični, ali puno lošiji kvalitetom.

Nutricionisti navode preporuku da oko 30% dnevnog kalorijskog unosa treba biti iz masti pa to zadovoljavajte iz mononezasićenih masti, poput maslinovog ulja te polinezasićenih masti koje nalazimo u ribama poput tune i lososa.

Dakle, ako ste osoba koja voli novogodišnje odluke, onda prilikom planiranja budite realistični i donesite odluku koje se zaista možete pridržavati. I nemojte biti dio loše statistike koja se već 1. veljače ni ne sjeća svoje novogodišnje odluke.